tiistai 14. tammikuuta 2014

Blognuary: Day 14


☆ “Do you remember what Ali said about secrets keeping us close?
She was wrong. They tear us apart.” – Hanna Marin ☆


Mun tän päivän suunnitelmat peruuntu, joten päätin tehdä tälle päivälle mun lupaaman PLL-postauksen. Varotan alempana spoilereista etukäteen, joten tän ylemmän tekstin voitte huoletta lukea ihan spoilereja pelkäämättä :D
PLL eli Pretty Little Liars (suom. Valehtelevat viettelijät) on yhdysvaltalainen mysteeri-/trillerisarja, joka perustuu samannimiseen Sara Shepardin kirjasarjaan (Osittain lainattu virke Wikipediasta). Itse tutustuin kyseiseen sarjaan vasta viime syksynä, kun löysin sen Netflixistä. Suomenkielinen käännös on suorastaan niin typerä, et se oli ollu mulle jo pelkästään hyvä syy pysyä erossa koko sarjasta, mut päätin antaa sarjalle mahdollisuuden, ja jäin koukkuun heti ensimmäisen jakson jälkeen. Siitä sitten vähän alle 48 tuntia eteenpäin olin kattonu koko ensimmäisen tuottiksen :D (Fangirling: you're doing it right XD) Osittain tähän oli syynä se, että huomasin kakkoskauden alkaneen Subilla noin 2 viikkoa aiemmin, ja ajattelin ottaa sen kiinni mahdollisimman nopeesti. Kahden ensimmäisen jakson puuttuminen tuotti tosin vähän ongelmia ymmärtämisessä, mut kyl mä pari jaksoa katoin, ennen kuin aloin metsästää puuttuvia jaksoja netistä. Lopulta törmäsin sitten iPadilla toimivaan nettisivuun, josta löysin etsimäni, ja olin taas äkkiä hyvin kärryillä.

Joulukuun viimisinä päivinä sitten tuli mun äidille sähköposti Netflixiltä (koska tili on tehty mun äidin FB-tilillä...) ja siinä ilmotettiin et Valehtelevien viettelijöiden toinen kausi on tullu Netflixiin, ja mä menin ihan onnesta sekaisin, ku en joutunut odottaa aina viikkoa seuraavaan jaksoon :D Parin vuorokauden päästä olinkin sitten taas ahminu kaikki jaksot, ja tuli vähän tylsistynyt olo. Aloin kuitenkin taas kaivella netin ihmemaata tabletilla, ja löysin sivuston, josta pystyy ilmaiseksi kattomaan kaikki PLL:n tähän mennessä Amerikassa ulostulleet jaksot. Ja koska kärsimätön olen, kävin heti kolmoskauden kimppuun, ja koitin työstää englannin kuullunymmärtämistä entistä enemmän äärirajoille (jaksothan ovat siis tietenkin ilman tekstityksiä) :D Eilen viimeistelin kolmoskauden kokonaan ja tänään alkoi sitten (hitaalla tempolla tosin) neloskauden seuraaminen. Siinä näin "kaikessa lyhykäidessään" mun PLL-tarina, nyt siirryn enemmän sarjan sisältöä käsittelevään osaan kuvan alla.


Tytöistä mun lempparit on Emily (vas.) ja Aria (kesk. oikealla) :)

Seuraavassa tekstinpätkässä seuraa jonkin verran "yleisiä spoilereja", joten lukeminen omalla vastuulla!
Ensinnäkin voin varottaa teitä kaikkia näin heti alkuun, ettei kannata lukea PLL:n suomenkielistä(kään) Wikipedia-artikkelia, jollei halua spoilaantua etukäteen. Näin mulle meinaa kävi... Useemmin kun kerran. D< Sieltä mulle selvis mm. jo ekalla kaudella spoileria siitä, kuka on A. Pitemmälle kattoneet tosin tietää, ettei asia oo niin yksinkertanen, mut en tienny miten muuten oisin ilmassu asian edellisessä lauseessa :D Koloskaudella sitten keskellä kautta alkaa selvitä lisää juttuja A:sta, ja vaikka olin jo Wikipediasta osittain spoilaantunu, järkytyin tavallaan silti, ku tää tieto tuli ilmi. Ja kakkoskauden viimisessä jaksossa ensimmäistä kertaa vilahtanut punatakkinen hahmo on mullakin toistaseks vielä mysteerinä, enkä voi varmaks sanoa oliko koloskauden vikassa jaksossa nähdyt asiat totta vai ei, vaikka oonki kuullu ja nähny jo juttuja neloskauden "suuresta käänteestä". Punatakista ei siis oo koloskauden loppuun mennessä viel mitään varmoja tietoja, eikä Allisonin murhan yksityiskohdatkaan oo ainakaan mulle vieläkään selviä.

Ja voitaisko ihan hetken puhua Ariasta ja Ezrasta? Mä en kestä, ku ne on niiiiin ihania yhdessä, ja haluaisin et niiden juttu jatkuis ikuisesti ♥ Ja Ezra muutenkin on niin ihana (+ Ian Harding = ♥) et multa hajoo pää! En kestä sitä miten Arian vanhemmat aluks otti koko tiedon vastaan (vaiks toisaalta ymmärrän heidänki näkökulmansa), ja mua ärsytti niin paljon Arian puolesta!

Spoilerit loppuu tähän.



Ja koska siis katon jaksoja netistä, niin en viitti linkata mitään sivuja tänne, varsinkin kun oon kuullu, et ko. sivulta voi saada jotain troijalaisia. Siks en ookkaan uskaltanu kattoo kannettavalta, vaan pelkästään tabletilta, koska siihen on paljon vaikeempi saada mitään viruksia verrattuna Windowsin koneeseen xd

Kohta multa sit loppuu PLL:n jaksot, kun saan jakson 14 tai 15 kiinni xd Sitte pitää varmaan jatkaa Gossip Girlin kakkoskauden ja Vampyyripäiväkirjojen parissa Netflixissä xd En oo Vampyyripäiväkirjojen kanssa tosin päässy vielä kahta jaksoa pidemmälle, enkä oo oikeen osannu koukuttua siihen vielä. Mut kaikki aikanaan! :D

Huomenna taas pääsykoekirjoja ja jotain muuta + tietenkin uus postaus!
See you later, alligator(s)!


XDDD moi


Ei kommentteja: