tiistai 24. kesäkuuta 2014

Travellin' tales pt. 1

Heippa hei kaikki!

Tänään tulin vihdoin semmoselle tuulelle, että huvitti ruveta väsäämään näitä Lontoo-postauksia! Luulin, että saisin helposti tungettua kaikki päivät yhteen kasaan, mut kuvia muokatessani huomasin, ettei yks postaus tuukkaan riittämään kaikkeen selityksen määrään : D Niinpä tässä tulee teille "päivät 0 & 1": matka Vantaalle ja Lontoo day 1.

Kaikki siis alko toukokuun toinen maanantaipäivä 12.5, kun alotettiin serkkuni kanssa matkan ensimmäinen etappi aka Turku-Helsinki-Vantaa. Lähdettiin junalla joskus puolen päivän aikaan (tai itseasiassa alotin matkan yksin, kun serkkuni tuli kyytiin eri pysäkiltä) eli piti hoitaa itseni ensin bussilla rautatieasemalle ja siinä vaiheessa tuli vasta ihan ekan kerran semmonen fiilis, et nyt tä oikeesti tapahtuu.

Travelling outfit:
Takki - Seppälä
T-paita - GT
Farkut - H&M
Lenkkarit - Adidas
Huivi - Pastella
Lähettelin serkulleni kuvia matkan varrelta FB-chatissa, tässä yks omalta bussipysäkiltä :D
Työskentelyhytti kahdelle xd

Helsingissä juoksenneltiin sit ympäriinsä, ensin ostettiin liput ja sit etittiin kuumeisesti bussia, mut löyty sit sekin :D Bussilla mentiin joku 40 minsaa ja pysäkiltä käveltiin meidän upeeseen Best Westerniin, jossa oltiin yhteisen matkan ekan yön. Melkeen koko päivä meni kuitenkin matkustamisen lisäks Jumbossa, joka oli onneks kävelymatkan päässä hotellilta. Illaks saatiin sit seuraa ja istuskeltiin hotellin ravintolassa juomassa myöhään yöhön, mikä ei toisaalta ollu ehkä kaikkein paras tapa käyttää matkaa edeltävää iltaa (en ois kyl kuitenkaan saanu unta ennen 12) :D

Noh, seuraavana aamuna oli sit aikanen nousu joskus viiden jälkeen (ja pahoinvointi, kun nukkuu huonosti ja liian vähän yön aikana, tiiätteks sen tunteen?) ja väkisin syödyn aamupalan jälkeen siirryttiin lentokenttäkuljetuksen kyydissä Terminaali kakkoselle.

Pakollinen lomakuva
Tein muuten ekaa kertaa self check-inin, oli aika jännä :D Huomaamattamme tuliki sit jo vähän kiire siirtyä portille ja koneeseen (kun päästään portille asti, niin siellä ei ollu enää yhtään jonoa. Se kertoo kuinka 'myöhässä' oltiin xd) ja Norwegianilla ensimmäisen kerran matkustaneena täytyy todeta, et oli kyllä täsmällinen lähtö: ilmotettuna lähtöaikana oltiin jo ilmassa.

Maisemaa Englannin päässä
Gatwickilta mentiin paikallisjunan ja metron kautta (noin 1 h) käymään ekan kerran hostellilla, ja täs vaiheessa kello oli jotain 10 paikallista aikaa, saatiin alottaa aamu uudestaan, jee! Sitten ku oltiin astumassa ulos kadulle, niin tuli ekan kerran vettä kaatamalla :D Englannin sää ♡ Istuttiin hetkeks hostellin kulman Costaan kahville jne. ja mä jouduin säätämään pankkiasioita, ku kortti ei toiminu ja joskus 11 jälkeen päästiin liikkeelle ensimmäisiin kohteisiin.

Ihan ensimmäinen nähtävyys oli Buckinghamin palatsi. Missattiin vahdinvaihto, mut nähtiin kun vastaan tuli hevoskärryt ja näin ensimmäistä kertaa ku vartijat saapasteli edestakasin, hah :D

Siel ne menee :D
Kaunis serkkuni Lontoon sään armoilla :)
Buckinghamin palatsilta mentiin vielä käymään Piccadilly Circuksella ja Lillywhitesilla ennen ku mentiin ottamaan vastaan meidän hostellihuonetta.
Piccadillylle saavuttaessa tuli kaatamalla vettä, joten mentiin ensin Lillywhitesille tekemään matkan ekat ostokset. Kun tultiin ulos, niin sit paistoki täysillä aurinko. Täysin random.

Sateesta ei näy jälkeäkään paitsi märkä kivetys
Hostellin vastakkaisen kulman kirkko, tai ainakin käsitin sen olevan kirkko. Hieno rakennus joka tapauksessa.

Samalla kun vietiin kamat huoneeseen, päätettin jäädä syömään hostellille. Ruoka oli ihan ok, mut ei mitenkään erityisen hyvää. Noh, saatiin ainakin asianmukaiset alennukset.

Syömästä jatkettiin suoraan seuraaviin ohjelmanumeroihin. Ensimmäiseksi käytiin Trafalgar Squarella.

Pakollinen turistiselfie

Trafalgarilta jatkettiin suoraan Oxford Streetille, koska malttamattomat ei jaksaneet enää odottaa... :D
Käytiin oikeesti kaikkiaan kolmessa vaatekaupassa, ja tuhlattiin niihin senkin edestä!

Minä "ei-niin-iloisena" Primarkissa odottamassa kadonnutta serkkuani. Noi kassit kävi oikeesti käsien päällä :D

Hetken tuhlattuamme suunnattiin takaisin hostellille (jonka alakerran pubissa oliki aikamoinen kuhina, just sillon kun ei ite jaksettu jäädä hengailemaan...) Tescon kautta. Siinä sit viel illan sadekuurossa oli pakko peruuttaa edelliseen kadunkulmaan ottamaan fiiliskuva. Tästä saa käsityksen siitä, kuinka lähellä London Eyetä me todella oltiin.

Ei oikeen erityisemmin tutustuttu meidän naapurustoon Tescon kulmaa pitemmälle, mikä on sinänsä sääli. Tiedetään kuitenkin kaikki oleellinen ja olin iloisesti yllättynyt, kun lähelle hostellia oli ilmestyny Tesco Express (jota ei näkyny Google Mapsissa, nih!), joka oli vielä iltasin melko myöhään auki. Mukavaa naapurustoa muutenkin, rauhallinen (ellei oteta huomioon liikennettä ja sen melua meidän huoneessa, hehe) ja metroasema oli kompakti, mut lähellä. En odottanu tältä sijainnilta mitään sen erikoisempaa, mut tuli todenneeksi et pelkällä Bakerloo linelläkin pääsee pitkälle, ja me päästiin melkeen kaikkiin paikkoihin vaan yhdellä vaihdolla :) Ja mitä nyt mainitsin viimeksi ihanasta henkilökunnasta Horsessa, niin ei voi muuta kuin suositella meidän hostellia. Jos siit Lontoo ja edullinen, hyvä majoitus kiinnostaa, niin tästä voit tutustua meidän hostelliin :)

Pari fiiliskuvaa Waterloon naapurustosta:

Meidän risteys! Nykyään tossa kulmassa on Costa Coffee ja metroasema on kuvasta oikealle :) (lähde)
Aseman sisäänkäynti :) (lähde)
Hostellin ja pubin julkisivu (lähde)

Ostossaldo tuli siis avattua heti tiistaina, ja sen jälkeen en enää ostanutkaan kun jotain yksittäisiä juttuja pienemmissä erissä (joo joo....) Ostokset tiistailta:

Lillywhitesilta ostin "salikassin" vaikken ees käy salilla, hahaha. Oli vaan pakko koska Lonsdale ♡

Yllättäen suurin osa rahoista meni Victoria's Secretiin, oisin voinu pyöriä siel taas kaks päivää! Ja sain vihdoin himoitsemani joogahousut ♡

And I might have went a LITTLE crazy at Forever 21... Loppujen lopuks ei toi näytä ees isolta määrältä, mut F21:stä ostin kuitenkin eniten kerralla ja suorastaan järkytyin loppusumman pienuudesta edelliseen kauppaan verrattuna (toivon tosiaan etten unohtanut mitään!)

Vähän 2 £ perustoppia ja kissapaitaa... Seki on ihan ykkönen!

Ja korvikset lähikuvassa :) Noi kukkaset on ollu mulla ihan hulluna käytössä melkeen koko ajan!

Viimisenä illalla käytiin Primarkissa ja voi jestas sitä ihmisten määrää! Suorastaan ahdisti, enkä kertaakaan käyny sovittamassa sovituksessa yhtään mitään. Ekat jutut nappasin, kun kävelin niiden ohi, mut t-paidan takia päädyin uudestaan jonoon...

Hogwarts-paita ♡ Taas yks 4 £ laukku, 3 £ korusetti, josta oon onnistunu kadottamaan yhden korun johonkin :( Alla vanhempi puhelinkuva, jossa näkyy kaikki kolme lähempää.

Eka päivä Lontoossa oli tosi bueno, mut parhaat muistot jäi silti keskiviikosta ja torstaista... Niihin palaan seuraavien postauksien merkeissä!